Дистанційне навчання: професійно і креативно!

Перехід на дистанційне навчання, зумовлений пандемією, став неочікуваним та доволі серйозним випробуванням для всіх – учителів, учнів та батьків. Слід зазначити, що навчання з використанням дистанційних технологій не є заміною очного, але під час карантину - це ефективний інструмент забезпечення організації освітнього процесу.
Дистанційне навчання поставило вчителів і батьків перед непростими викликами: як організувати навчання дітей в умовах карантину, коли вчитель не може бути поруч, як зрозуміти, чи вивчила щось дитина, коли традиційні способи оцінювання недоступні.Карантин та дистанційне навчання відкрили нові та цікаві підходи до освоєння знань.
В умовах організації освітнього процесу з використанням технологій дистанційного навчання учителі загальноосвітньої школи №3 працювали в синхронному та асинхронному режимах, відповідно до вимог санітарного регламенту. При вивченні та використанні дистанційних інструментів та технологій педагоги закладу мали академічну свободу. Поступово опановуючи ту чи іншу платформу, інструментарії, кожен учитель обирав свій, найефективніший для себе простір демонстрації навчального матеріалу. Карантин вніс свої корективи в освітній процес, подарував нові освітні тренди, серед яких найпомітніший – змішане навчання. Учителі та учні школи переконалися на практиці, що змішана форма навчання дійсно досить зручна. Вона є гнучкою, цікавою, мобільною, ефективною та оптимальною в умовах адаптивного карантину.
Весело, креативно, творчо проходили заняття в початковій школі. Учителі та учні освоїли платформи Zoom, Coogle Мeet, працювали з інтерактивною дошкою Padlet. Для перевірки знань учнів педагоги використовували сайт «Всеосвіта», «На урок», Мій клас, Classroom, Learning Apps. Створювали інтерактивні завдання, підсумкові діагностичні роботи. Знімали відеоінструкції важких тем з математики та навчання грамоти, за допомогою яких діти могли передивитися їх декілька разів і успішно закріпити матеріал. Учні пробували себе у ролі блогерів, проводили дослідницькі проєкти, вчилися креативно висловлювати свою думку.
За час дистанційного навчання учні початкової школи виготовили багато цікавих поробок та аплікацій, робили фото- та відео зйомки, вивчили безліч пісень та цікавих руханок. Учні брали участь у багатьох міських конкурсах, флешмобах, челенджах: декламування віршів Лесі Українки та Тараса Шевченка, «Спорт в моєму житті», «Спорт для всіх - мої досягнення», «Разом ми сила з Новограда-Волинського», «Довга коса-українська краса», «Жива обкладинка», «Помічений за читанням». Учні - переможці читців-декламаторів творчості Тараса Шевченка, учасники Всеукраїнського конкурсу «Змагаймося за нове життя», присвяченого творчості Леся Українці.
Чи можна організувати дистанційне навчання, яке було б цікавим. творчим, мотивуючим та ще й у форматі «через екран»? Звичайно, можна.
Учителі української філології та зарубіжної літератури опанували основні принципи технологій дистанційного навчання і зауважили, що основну роль у його здійсненні відіграють сучасні інформаційні технології, навики яких вчителі постійно вдосконалюють. Тому уроки проходили згідно методичних рекомендацій МОН на високому професійному рівні, завжди змістовні, цікаві.
В умовах дистанційного навчання учителі української філології активно використовували інструментарій Google та платформу Zoom, яка дозволяє демонструвати екран, інтерактивну дошку, об’єднувати учнів у групи, надавати можливість спілкуватися між собою. Для здійснення обліку навчальних досягнень використовували Google Classroom.
Проведення онлайн-уроку не обмежувався лекційним викладом матеріалу. За допомогою цифрових інструментів організовувалися швидкі опитування, причому як для з’ясування рівня оволодіння певною темою, так і для визначення ставлення учнів до певного питання. Такі опитування відбувалися в режимі реального часу і допомагали урізноманітнювати онлайн-уроки.
Учні брали активну участь в заходах з нагоди 150-річчя з Дня народження Лесі Українки. Маємо гарні результати: І місце у міському конкурсі відеоробіт серед молоді міста «Для себе відкриваю Лесю». Учні - переможці вікторини «Я знаю Лесю Українку! Вона жива і вічно буде жити», організованою громадською організацією «ДіяМи»; учасники фотоквесту «Поезія Лесі навколо нас» та міського флешмобу. Проводилися уроки позакласного читання, уроки літератури рідного краю, організовувалися бібліотечні та інтегровані уроки, інсценування уривків з поеми «Лісова пісня».
Літературний гурток «Дивослово» організовував свою роботу на використанні звичаїв та традицій українського народу. Вихованці гуртка - переможці міського та учасники обласного конкурсів виконавців художнього слова, присвяченого 207-ій річниці від Дня народження Тараса Шевченка.
Учителі зарубіжної літератури старанно забезпечували учнів навчальним матеріалом, планували шляхи засвоєння його здобувачами освіти, організовували відповідне оцінювання. До початку занять формували пакети з окремих тем: текстові, візуальні, мультимедійні. Проводили відеоконференції на платформі Zoom від звичайних уроків до дискусій та захисту проєктів. Для здійснення зворотнього зв’язку використовували освітній портал «На урок», Google форми та онлайн - сервіс Learning Apps, який дозволяє створювати інтерактивні вправи.
Учителі математики, фізики та інформатики, залежно від засобів зв’язку, потреб учнів і маючи педагогічну свободу у виборі методів та прийомів, використовували ті, які їм зручні та корисні учням. Дистанційне навчання відбувалося на платформах Zoom, Google Meet, Google Classroom, LearningApps, застосування інтерактивної дошки Jamboard, математичного додатка GeoGebra, графічного редактора Blockly Games. Для поточного та тематичного контролю знань учителі застосовували Google Форми.
На уроках фізики вчитель використовував інтерактивні симуляції фізичних процесів, залучав здобувачів освіти до проєктної діяльності, знімав свої відеоуроки, які розміщув на каналі Youtube і Viber. Вчителі математики використовували відео з доступних інтернет-ресурсів, найчастіше – це відео уроки з каналу «Топ Школа». Проводилися інтегровані уроки, флешмоби. Учні – учасники Всеукраїнського онлайн-конкурсу «Один день без мобільного телефону», олімпіади з математики «Олімпус».
У квітні пройшов конкурс "Школа молодого вчителя математики" ("ШМВМ") організований "Кафедрою математики та методики Черкаського національного університету імені Богдана Хмельницького", учасниками якого були учні нашої школи, які показали відмінний результат.
Невід'ємною частиною роботи вчителів було постійне спілкування з дітьми, батьками та надання індивідуальних консультацій. Для цього створені спільноти учнів і батьків у Viber.
Учителі англійської мови використовували онлайн - платформи Zoom та Google Meet. Звичайно, дистанційне навчання неможливе без використання додаткових ресурсів, які допомагають створювати освітній процес, а саме: розвивати комунікативні навички, засвоювати граматику та лексику, вдосконалювати навички письма і аудіювання.Хотілося б звернути увагу на вивчення англійської мови у старшій школі, де активно проводилася підготовка до здачі ЗНО і для цього вчителі використовували такі сайти як Test-Еnglish, “На урок”, “Puzzle English”, ”LiveWorksheets”, “Cambridge English Assessment”, “Randall’s ESL Cyber Listening Lab” та багато інших. Учні є учасниками Всеукраїнського конкурсу з англійської мови «Рuzzle».
Для підвищення своєї фахової майстерності педагоги брали участь у вебінарах, використовуючи такі освітні платформи: British Council, Prometheus, EdEra, LaStrada, Learn, «На урок», «Всеосвіта».
Учителі суспільно - природничого напрямку виділяють основні переваги дистанційного навчання: вибір зручного часу, місця та темпу вивчення матеріалу, рівні можливості незалежно від стану здоров'я, соціального статусу, місця проживання, віку, опанування новими технологіями, відсутність, проблем із пошуку навчального матеріалу та посібників. Уроки проводилися у вигляді онлайн - конференцій, використання інтерактивних вправ, диспутів, практичних занять, досліджень, створювали проєкти. Учні використовували QR- коди, за допомогою яких подорожували країнами та містами, прокладали маршрут та позначали визначні місця. Розрахункові завдання, задачі та тести виносилися на домашні завдання в GoogleClassroom. Використовували Googlе сервіси: Googlе презентації, Googlе диск, Googlе документ, Youtube канал; пізнавальні інтернет-сервіси: Mosaik, Kenhub; інтернет - сервіси для опитування: Kahoot, Learning Apps, «На Урок»; мобільні додатки: Viber, Telegram; онлайн-платформи: Zoom, Googlе Meet.
Учителі методичного об’єднання художньо-естетичного циклу створювали власні презентації для подачі матеріалу, а також долучали учнів до розробки онлайн-проєктів. Це зацікавлює учнів, розвиває творчі здібності, ініціативу. Таким чином учні ознайомлювалися з теоретичним матеріалом, опрацьовували додаткову літературу, а вчителі досягали реалізації важливих навчальних цілей, зокрема, формували мотивацію до навчання, стимулювали творчу діяльність. Учителі проводили апробацію різних типів онлайн-уроків з використанням комунікаційних технологій в навчальному процесі школи, аналізували переваги та недоліки дистанційного навчання, прогнозували результати. Уроки дистанційного навчання – це поєднання організованості, наполегливості, творчого задуму.
На уроках образотворчого мистецтва вчитель рекомендував учням виконувати завдання, стимулюючи та вдосконалюючи творчі задуми. Мультимедійні матеріали, презентації, відеоуроки допомагали учням у вивченні тем з усіх видів мистецтва і демонстрували покрокове виконання технік: тренувальні та ігрові вправи для формування навичок та завдання для самостійної роботи, тури віртуальними музеями. Має місце робота на конференціях за допомогою інтерактивної дошки Jamboard, демонстрації матеріалів, проведення майстер - класів. Діти брали участь у І Міжнародному фестивалі - конкурсі учнівської та студентської творчості імені Марії Фішер Слиж «Змагаймось за нове життя». Учні з бажанням і захопленням демонстрували свою майстерність. Результатом роботи є скарбничка творчих доробок учнів та отримання нагород за свою роботу.
Предмет, який піднімає настрій і розкриває таланти дітей – музичне мистецтво, урок, після якого співає навіть душа. Учитель використовував платформу Coogle Мeet, створював особисті аудіоуроки. Шкільний музичний гурток «Коліжаночка» брав активну участь в різноманітних конкурсах та фестивалях нашого міста. За участь у фестивалі, присвяченому 150 - річчю з дня народження Лесі Українки «На крилах пісні» гуртківці отримали Подяку.
Педагог-організатор під час дистанційного навчання залучала учнівське самоврядування ШУР разом з їх батьками до міських та Всеукраїнських конкурсів, челенджів та флешмобів: спортивних конкурсів «Мої здобутки у спорті»,«Спорт в моєму житті – мої спортивні досягнення», Всеукраїнського проєкту «Ми друкуємо книжки»,VI Всеукраїнського національно-патріотичного конкурсу «Ми – патріоти України!», Web-вітрини «Спорт заради сталого розвитку» у номінації «Спортивна родина під час дистанційного навчання», челенджів «Жива обкладенка» та «Помічений за читанням». Приємними були хвилини народження та визнання наших учасників. Також були створені цікаві та інформаційні відео до визначних дат, які розміщенні на шкільному YouTube каналі та на сторінці у Facebook.
Діяльність практичного психолога школи була спрямована на забезпечення реалізації головної мети – збереження та зміцнення психічного й фізичного здоров'я. Проводились індивідуальні онлайн-консультації для дітей, батьків, педагогів; систематично викладалась просвітницька інформація для усіх учасників освітнього процесу на сайті закладу. Було освоєно і запущено в дію автоматизовану інформаційну систему «Я-ПСИХОЛОГ». Дана платформа дозволила застосувати різні діагностичні методики для виявлення особливостейпсихічногорозвитку дітей. Це дозволило побачити динаміку змін, перевірити правильність методів виховання, навчання дітей під час дистанційного навчання, оскільки соціальна ізоляція, самотність, тривога про здоров'я, стрес, економічний занепад - ідеальні умови для прогресування тривожності, депресії, а також зростання проблемної поведінки.
Найбільшим нашим здобутком є вдячні відгуки учнів та їх батьків. Вони надихають на подальшу результативну плідну працю.

Заступник директора
з навчально-виховної роботи
Вознюк Т.С.

Відеозвіти можна переглянути за посиланнями:

wym-1624011987489

wym-1624012005547

wym-1624012026153

wym-1624012046039

wym-1624012059772

Кiлькiсть переглядiв: 2016

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.